varma källor. lugnt sinne. känslor som man har.

OBS: orkar inte blogga dubbelt, så koppypastar det jag bloggade från madeleines blogg. mvh latchinachey_93

Imorse vid halv elva hämtade Aria och Julia upp oss vid våra lägenheter med minibuss för att åka till varma källor en timmes bussresa bort! Det Hot Spring vi var vid är ett av Yunnanprovinsens bästa, känt för bl.a. sin rikedom av mineraler. Kurorten låg mitt i en skog av en något skandinavisk karaktär (tallar och barrträd). Det första som hände när vi kom dit var att vi fick lunch i den rosavitinredda restaurangen. I vanlig kinesisk standard dukades det upp diverse smårätter på den snurrbara skivan i mitten av bordet. Mycket gott. Efter det fick vi blå morgonrockar, tofflor och utforskandet av bassängerna påbörjades. Det fanns säkert tjugo olika pooler, med allt från ljummet vatten till snudd på kok. mint-, jordgubbs- och kokosmjölksmarinadbad till motionssim för den hurtige. Simon & Garfunkel och mer kinesisk rofylld musik ackompanjerade vårt besök. Några modiga själar satte sig ända ned i bassängen med fiskar som bet av döda hudceller från kroppen … Det ca 4 timmar långa besöket verkade helande och renande. Kändes som att en fysisk överhettning var motiverad för att motverka en psykisk sådan till följd av intryckskaskaden som dagligen sköljer över oss här i Kunming.


Jordgubbsdoftande bad

för gult för att jag skulle våga mig på. banan tror jag det var.

pix jättebaxade från Mika.

tilllägg: att hudfärgen inte exakt är anpassad efter beach 11 - upplaga 2 var inget prob då det anses vackert med blek hy här. WIN. fint att sen helt ren och hel ligga längst bak i en minibuss i fin väns knä med tallest man, kent, hot chip, cold war kids, halvsova och tänka på att livet i sverige fortsätter rätt bra utan mig. och att mitt liv fortsätter rätt bra utan sverige.


Kommentarer
Postat av: Flora

älskar sista meningen. duktiga du, blir så glad. godnatt från en våning upp!

2011-12-28 @ 16:32:04
URL: http://florasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0