kidzen

idag har varit, enligt min mening, bästa dagen i china hittills!! jag cornelia och signzor utforskade gränder och busade enligt definition. sen var vi och besökte vad vi innan trodde skulle vara ett gymnasium, men egentligen var en grundskola/lågstadie. det var runt 50 elever och alla flickor hade röd väst och alla grabbs hade gul. alla var små änglar och satt helt tysta och tindrade, och när läraren frågade något svarade alla i ett gällt korus. vi sjöng svenska julsånger för dem, och sen engelska julsånger med dem. sen tittade vi tillsammans på kalle ankas jul och tomteverkstan. jag kan säga att det inte har varit så fint och juligt att se på sedan jag var tio. efter det fick vi följa med in i ett nytt klassrum och se dem skriva av komplicerade grejjer och tecken från en grön tavla. sen gick vi ut och utmanade några skolpojkar i fotboll. sjukligt roligt!! allt var så vackert och rörande. dagens självinsikt: jag kan faktiskt tycka att barn är helt ok trots allt. t.o.m. gulliga och älskvärda.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0