första saknadskänslorna smög sig på.

saker man saknar hemma. allt handlar om att kunna väga upp. trappa ned. livselixir som existerade i sverigelivet innan kina. sverigelivet återvänder, och jag till det. men som efterkinasvea. det är någon annan, än innan. försöker tänka på allt det jag vill ha, som jag inte har här, och ge det tangerbara komplement (går ju inte).

den kalla taxnosen och den frenetiskt viftande svansen på morgonen. att på måfå slå ett telefonnummer och lufta ovesäntligheter. att gå in på café, köpa en kaffe och läsa något vackert. promenader från grannhus fel tid på dygnet. södernätter. anonymiteten. mat som inte smakar socker eller deg. folket som inte är med mig här. mjölk. när en gitarr blir plinkad på. att dra på sig sportbh, snabba tight och springa tills ipoden laddar ur...

å andra sidan har jag fått så otroligt mycket annat här som lyfter mig till nya höjder. saknad och längtan och att skilja på de två.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser ut som att du har det helt fantastiskt. jag längtar efter att få höra om ALLT! ville bara säga att jag saknar dig otroligt mkt <3

2011-12-28 @ 23:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0